Açıldığı Yıl/Dönem: 2019-2020 |
Düzey: Yüksek Lisans |
ISCED Kodu: 0906013 |
Öğretim Türü: Örgün Öğretim |
Eğitim Dili: İngilizce |
Mevcut Öğrenci Sayısı: 10 |
Yabancı Dil: İngilizce |
|
Kabul Koşulları
Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisans Üstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ön gördüğü ve Gaziantep Üniversitesi Senatosu'nun belirlediği koşullar doğrultusunda lisans seviyesinde diploma sahibi olmak, ALES sınavından ve yabancı dil sınavından geçerli not almak, Anabilim dalı tarafından yapılan mülakatta başarılı olmak.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türkiye’deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Gaziantep Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan dal ile Kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik ve üniversitemiz senatosunun belirlediği esas ve şartlar uygulanır.
Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Özel Koşullar Lisans eğitimini alan dışında tamamlamış öğrencilere Bilimsel Hazırlık Programı uygulanmaktadır.
İş Birliği Alanla ilişkili yurt içi ve yurt dışı diğer anabilim dalları ile işbirliği olanakları bulunmaktadır.
İş Birliği Olan: Yoktur.
Program Başkanı: Prof.Dr. Mehmet Nuri GÜLTEKİN
Vizyon
Sosyoloji programında vizyonumuz, öğrencilere kendilerini ve gelecekteki yaşam yörüngelerini temsil ettiklerini görebilecekleri titiz bir müfredat sağlayarak, toplumumuzun bilgili, çok yönlü ve etkili üyeleri olma yolunda onlara destek olmaktır. Bir sosyoloji eğitiminin sağladığı becerilerin bir kamu yararı olduğuna inanıyoruz ve öğrencilerimizin daha yenilikçi, kapsayıcı, adil ve sürdürülebilir bir gelecek için çalışarak yarının liderleri olmaya devam etmelerini umuyoruz.
Misyon
Sosjoloji ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan çalışmaları tanımak/tanıtmak. Öğrencilerin bu çalışmaları eleştirel ve özgün bir bakış açısıyla değerlendirmelerini teşvik edecek ve sağlayacak akademik bir ortam sunmak. Çağın ihtiyaçlarına duyarlı özgün bilgi üreten ve bilimsel faaliyetlere aktif katılımda bulunan topluma rehberlik edecek sosyologlar yetiştirmek